روند طراحی مهر

در طراحی مهر آمریکا سه کمتیه ی طراحی نشان ملی فعالیت کردند.

وظیفه ی آن ها تعیین یک نشان برای نمایش تاریخ و سنن آمریکا و نشان دادن اهداف و برنامه های آتی آنها بود که تبدیل آنها به چن تصویر کاری بسیار دشوار بود.

کمیته ی اول

کمیته ی اول که متشکل از بنجامین فرانکلین،جان آدامز،توماس جفرسن(از برجسته ترین شخصیت های عصر روشنگری) و پیر یوجین دوسیمیتیر(نقاشی زبر دست) بودند.آنان مفاهیم مورد نظر خود را از کتاب مقدس و مفاهیم کلاسیک، از جمله «بنی اسرائیل در بیابان» و «داوری هرکول»  استحراج می کردند.

از طرح هایی که توسط کمیته ی اول در مهر گنجانده شد عبارت است از :

-چشم خدا

-تاریخ استقلال به یونانی

-سپر

-شعار لاتینی به معنی ملت واحد متشکل از اقوام محتلف (e pluribus unum)

کمیته ی اول طرح خود را در 20 اگوست سال 1776 م. ارائه داد،اما کنگره آن را از دستور کار خارج کرد؛یعنی طرح مورد موافقت قرار نگرفت.

کمیته ی دوم

این کمیته متشکل از جیمز لوول،جان مورین اسکات،ویلیام چرچیل هوستون و فرانسیس هاپکینسون(طراح پرچم آمریکا و مهر ایالت نیوجرسی)بود.آنان نیز نتوانستند مهر قابل قبولی ارائه کنند اما تحت تاثیر پرچم که در سال 1777 م. تایید شده بود،13 نوار قرمز و آبی ،13 ستاره ی شش راس و شاخه ی زیتون را به مهر اضافه کرد.

کمیته ی سوم

کنگره در ماه می 1782 م. کمیته ی سوم را که متشکل از جان روتلج،آرتور میدلتون و الیاس بودینوت و ویلیام بارتون ایجاد نمود.که بارتون سهم عمده ای در این طراحی داشت.سهم بارتون در مهر ملی آمریکا عبارتست از :

-عقاب(البته نه عقاب فعلی که یک عقاب آمریکایی است بلکه عقاب سفید کوچک کاکل دار با بال های گشوده)

-ترکیب عقاب با پرچم آمریکا

-ایجاد هرم نا تمام با سیزده پله و چشم خدا

بارتون طرح خود را همراه با توضیحات ارائه نمود اما کنگره آن را نیز قبول نکرد.به همین دلیل او در سیزدهم ژوئن سال 1782 م. به چارلز تامسون منشی کنگره داد.گرچه تامسون هنرمند نبود اما استادکار بلدی بود،او بهترین اجزای همه ی طرح ها را انتخاب نمود و عقاب بارتون را با غقاب امریکایی عوض کرد-زیرا اعتقاد داشت طرح باید کاملا آمریکایی باشد- و یک دسته تیر در چنگال چپش و یک شاخه ی زیتون در چنگال راستش قرار داد.نشان اصلاح شده ی تامسون دارای سیزده ستاره درون یک ابر بود .سپر نیز با آرایشی نظامی و با طرح پرچم آمریکا بر روی سینه عقاب جای گرفت.و عبارت ملت واحد متشکل از اقوام مختلف را بر طوماری که بر منقار عقاب بود نوشت.در سمت دیگر نیز او چشم را در درون مثلثی و در بالای هرم قرارداد . جمله ی لاتین Annuit coeptis

به معنی او اعمال ما را مورد التفات قرار می دهد در بالای هرم و جمله ی لاتین Novus Ordo Seclorum به معنی نظم نوین اعصار را در زیر هرم قرار داد.او طرح را به بارتون داد و پس از تنظیم و تزیین دوباره به تامسون ارجاع شد و تغییراتی جزئی در آن اعمال گردید و همان شب 19 ژوئن 1782 م. توضیحاتی کتبی به آن اضافه شد و روز بعد کنگره آن را پذیرفت.

نظرات 1 + ارسال نظر
فریبرز مهر شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:37 ق.ظ http://delafruz.blogsky.com

پیروز باشی دوست من

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد