نماد های فراماسونری

فراماسون ها خدایشان را معمار بزرگ عالم می دانند و هرم را خانه ی خدایشان می دانند.نا تمام ماندن هرم نیز معنا دار است بدین معنا که هرگاه هرم کامل شود آمریکا کشوری است که حقیقتا باید آن گونه شود.

ادعا می شود چشم بالای هرم نیز یک نماد ماسونی و از حروف تصویری هیروگلف مصری گرفته شده است.چیزی که مصریان چشم ِ وچت(wedjat)نامیدند.این چشم به چشم هوروس معروف است.همچنین این چشم در بالای هرم است و نه روی آن بدین معنا که هنوز خدا جایگاهش را در هرم پیدا نکرده است.

همچنین یک نویسنده ی آمریکایی به نام رابرت هیرائیموس در تحقیقاتی ادعا نموده است که هرمی که بر دلار نقش بسته «هرم خئوپس(Cheops)» بزرگترین مقبره ی فراعنه است و طراحان دلار را فراماسونر و از حامیان اومانیسم خوانده است.

عقاب نیز نمایانگر آزادی و قدرت آمریکا است.عده ای می گویند که نیت اولیه ققنوس شوم-که نمایانگر تولد مجدد است- که آن هم با مصر باستان ارتباط دارد بوده است که البته بنده این موضوع را تصورات افراطی می پندارم و دلیلی بر درستی آن وجود ندارد.


اما 13 ستاره که در بالای سر عقاب قرار دارند می تواند جای بحث داشته باشد.این سیزده ستاره که به شکل یک ستاره ی شش پر در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که بسیار شبیه به ستاره داوود است.

در تصویر عقاب 13 تیر در چنگال چپ و یک خوشه ی زیتون با 13 عدد زیتون در چنگال راستش مشخص است.وجود این همه عدد سیزده بر روی یک دلاری ایجاد شک و تردید می کند:

-سیزده ستاره در بالای سر عقاب

-سیزده تیر در چنگال چپ عقاب

-سیزده عدد زیتون بر روی شاخه ی زیتون در چنگال راست عقاب

-وجود سیزده خط باریک بر روی سپر بر روی سینه عقاب

عدد سیزده جزو خرافی ترین و مرموزترین اعداد دنیا محسوب می شود.

سیزده در بعضی فرهنگ ها به معنی بد یُمنی تلقی می شود و به شیطان و اهریمن نسبت داده می شود و همچنین در بعضی از فرهنگ ها سیزده نماد تولد مجدد و مرگ است که تولدی پس از آن قرار دارد.

وجود 9 پر در دم عقاب که می تواند با تعداد درجات شورا و مدیریت فراماسونری یورک ارتباط داشته باشد-فراماسونری اسکاتلندی در فرانسه ریشه دارد و به فراماسونری یورک فراماسونری آمریکایی نیز می گویند-وجود 33 پر در بال سمت چپ عقاب و 32 پر در بال سمت راست عقاب نیز می تواند از نماد های فراماسونر ها باشد.گفته می شود این موضوع به سی و سه رتبه ی فراماسونری اشاره دارد.

نوشته های Annuit Copetis خدا وظیفه ی ما را مورد عنایت قرار می دهد و NoVous OrDo Seclorum نظم نوین اعصار اگر با هم ترکیب شوند می توانند مفهوم تولد نظم نوین جهانی را نوید دهند.البته این صحبت ها با عبارت In God We Trust ما به خدا توکل داریم مقداری مغایرت دارد.

حال به سمت چپ دلار می رویم جایی که هرم نیمه کاره با چشم خدا قرار دارد.

 اگر حرف اول کلمات Annuit و Novus را به حرف پایانی Coeptis و Seclorum و حرف میانی جمله ی Novus Ordo Seclorum وصل کنیم دوباره سر و کله ی ستاره داوود پیدا میشود وجالب تر اینکه این حروف (A,S,N,O,M) آناگرامی را می سازند که می توان با آن کلمه ی MASON (ماسون) را درست کرد.


پ.ن:باید اضافه نمود که طرح پشت مهر ملی آمریکا-قسمت هرم- تا زمان فرانکلین دلارو روزلوت بر روی دلار نبوده اما با ارائه پیشنهادی از طرف هنری والس و قبول آن توسط روزولت پشت مهر ملی نیز بر روی دلار به چاپ رسیده است.البته پیشنهاد والس ضرب سکه با طرح مهر ملی آمریکا بود که روزولت آن را اینگونه عملی کرد.

پ.ن.2:در طراحی و تشکیل دلار دلایل کافی و لازم برای اثبات ادعای فراماسونری بودن طرح های آن نیست اما طراحان آن که بنجامین فرانکلین،توماس جفرسن،ویلیام چرچیل،هوستون،ویلیام بارتون،والس و روزولت بوده اند جزو فراماسونر های معروف آمریکایی می باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
فریبرز مهر شنبه 4 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 08:33 ق.ظ http://delafruz.blogsky.com

آرمین جان بسیار جالب و قابل تامل بود
سپاس

ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد